FAQ

Vragen over mysole inlegzolen

Wat is de levensduur van een paar Mysole inlegzolen?

Dit is sterk afhankelijk van het gebruik en het gewicht van de gebruiker. Na verloop van tijd zal de werking verminderen en daarom is het van belang de inlegzolen tijdig te vervangen. Gemiddeld heeft een paar inlegzolen een levensduur van 6 maanden.

Het is raadzaam om na gebruik de inlegzolen uit de schoenen te halen zodat ze kunnen drogen voor de volgende dag. Zo zorg je ervoor dat de inlegzolen langer mee kunnen gaan.

Mijn inlegzolen zijn nat geworden, en nu?

Laat ze rustig buiten de schoenen drogen. Ga dit proces niet proberen te versnellen door ze op een warmtebron te leggen. Hierdoor kunnen de inlegzolen vervormen en/of het leer kan gaan krimpen of scheuren.

Als de inlegzolen vanwege transpiratievocht en/of het vele dragen niet voldoende tijd hebben om te drogen, is het raadzaam een tweede paar Mysole inlegzolen aan te schaffen zodat deze afwisselend gedragen kunnen worden.

Hoe reinig ik mijn inlegzolen?

Doe dit regelmatig met lauw water en een doekje. Zorg dat de inlegzolen volledig droog zijn wanneer je deze weer gaat gebruiken.

Mijn inlegzolen hebben een nare geur, hoe kan ik dit tegengaan?

Het is sterk af te raden om deodorant of andere producten op de Mysole inlegzolen aan te brengen tegen nare geurtjes.

Wij bieden in ons assortiment ook inlegzolen aan die speciaal ontwikkeld zijn voor het opnemen van nare voetgeuren.
Bekijk ons assortiment https://www.mysole.nl/

Ik gebruik de inlegzolen nu al een tijdje en het heeft onvoldoende resultaat.

Wij adviseren je een bezoek te brengen aan een voetspecialist. Wellicht passen deze inlegzolen niet bij jou en heeft jouw lichaam behoefte aan een paar inlegzolen op maat.

Ik ben op zoek naar een specifieke inlegzool, kunnen jullie mij helpen?

Wij hebben speciaal hiervoor een zool keuzehulp ontwikkeld, deze vind je hier https://www.mysole.nl/zoolkeuze/
Mocht je toch nog persoonlijke hulp nodig hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.

ik twijfel of ik de juiste inlegzolen gekozen heb

De inlegzolen passen niet in mijn schoenen.

Heb je eraan gedacht om eerst de originele inlegzolen uit je schoenen te halen en die te vervangen door je Mysole inlegzolen?

Misschien zijn de door jou gekozen inlegzolen niet geschikt voor jouw favoriete schoenen. Heb je ze al in een ander paar schoenen geprobeerd?

Heb je de juiste maat gekozen? Bij een hoge wreef of tussenmaat, bijvoorbeeld 37 naar 38, adviseren we in principe de kleinere maat te kiezen. Als het nodig is, kun je je inlegzolen altijd nog omruilen voor een andere maat. Bekijk de maattabel op de website voor ons advies.

De inlegzolen zitten niet lekker.

Heb je al eens eerder inlegzolen gedragen of zijn jouw voeten niet gewend aan extra ondersteuning? Het kan kloppen dat de inlegzolen in het begin wat oncomfortabel aanvoelen; het kan daarom soms even duren voordat je aan de extra ondersteuning gewend bent. Gun je lichaam die tijd en bouw het gebruik van de inlegzolen langzaam op.

Heb je het gebruik opgebouwd, zit je buiten je retourperiode en kan je nog steeds niet wennen aan de inlegzolen? Het kan zijn dat de gekozen Mysole inlegzolen toch niet de juiste zijn voor jouw lichaam. Neem gerust contact met ons op, we denken graag met je mee.

Ik twijfel over de juiste maat, kan ik de Mysole inlegzolen ergens passen?

Zoek via onze storelocator een verkooppunt bij jou in de buurt voor persoonlijk advies. https://www.mysole.nl/storelocator/

Mijn account

Hoe kan ik een account aanmaken?

Registreer jezelf via deze link https://www.mysole.nl/mijn-account/

Waarom heb ik een account nodig?

Een account is niet verplicht maar wel handig! Je kunt je recente bestellingen bekijken, je verzend- en factuuradressen beheren en je kunt jouw wachtwoord en account details bewerken.

Kan ik mijn account verwijderen?

Jammer, maar geen probleem. Stuur ons een mailtje en wij zorgen voor de juiste afhandeling. support@mysole.nl

Algemene vragen

Wat zijn de openingstijden van Mysole?

Ons kantoor is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Hoe kan ik Mysole bereiken?

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?

Per telefoon +31(0)416 20 91 70
Per e-mail support@mysole.nl
Chat via onze website https://www.mysole.nl/

Hoe gaat Mysole met klachten om?

Iedere klacht wordt individueel en in goed overleg behandeld, wij hebben hier geen vaste richtlijnen voor. Schroom niet om contact met ons op te nemen, alles is bespreekbaar.

Bestelling

Kan ik een ander factuur- en verzendadres opgeven?

Natuurlijk, dit is geen probleem. Je krijgt deze optie bij het plaatsen van je bestelling óf wijzig een van de adressen via jouw account.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Via onze webshop https://www.mysole.nl/

Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?

Dat kan telefonisch tot 15.00 uur op dezelfde dag dat je jouw bestelling geplaatst hebt.

Kan ik mijn bestelling ophalen in Sprang-Capelle?

Dit is helaas niet mogelijk.

Bezorging

Wie komt mijn pakket bezorgen?

Wij verzenden onze pakketten met DHL.

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

Bij Mysole worden goederen besteld voor 15.00 uur nog dezelfde dag verzonden. DHL garandeert een levering binnen 24 uur m.u.v. weekend en feestdagen.

Is het mogelijk een leverdatum aan te geven?

Natuurlijk! Geef dit aan bij het plaatsen van je bestelling en wij verzenden het de werkdag voordat je het pakket wenst te ontvangen.

Wat zijn de verzendkosten?

Verzending aan huis of een servicepunt kosten beide €4,95 voor Nederland en België.

Kan ik mijn bestelling volgen via Track & Trace?

Jazeker, je ontvangt een Track & Trace code van Sendcloud zodra jouw bestelling is overgedragen aan DHL.

Kan ik mijn afleveradres wijzigen?

Dit kan telefonisch tot 15.00 uur op dezelfde dag dat je jouw bestelling geplaatst hebt.

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben tijdens de bezorging?

DHL zal proberen je bestelling bij de buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is bieden ze het op een ander moment nogmaals aan of nemen ze het mee naar een servicepunt. Je ontvangt in beide gevallen een bericht waar je pakket is en in het geval van een servicepunt wat de openingstijden zijn.

Waarom verzenden jullie de inlegzolen niet via brievenbuspost?

Dit hebben we in het verleden geprobeerd, maar dit leverde helaas veel klachten op. We hebben er daarom voor gekozen alles via pakketpost te versturen.

Facturen

Hoe ontvang ik de factuur van mijn geplaatste bestelling?

Je ontvangt deze standaard per mail. Je kunt jouw facturen ook altijd inzien via de webshop in jouw account omgeving bij bestellingen.

Ik heb geen factuur ontvangen?

Het kan wel eens voorkomen dat er een e-mail met de factuur niet aankomt. Je kunt een nieuwe aanvragen via;

Retourneren

Ik heb mijn inlegzolen gekocht via Mysole

Tot wanneer kan ik mijn inlegzolen retour zenden?

Je kunt de ontvangen inlegzolen binnen 14 dagen na ontvangst retour zenden.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Meld jouw retourzending aan via deze link https://inlegzolen-support.shipping-portal.com/rp/ en volg de aanwijzingen op.

Breng jouw retourzending naar het door jou gekozen servicepunt.

Moet ik voor mijn retourzending betalen?

Nee dat is niet nodig, je hoeft het alleen nog maar af te geven. Vraag altijd om een bewijs van afgifte.

Wanneer kan ik mijn geld retour verwachten?

Wanneer Mysole jouw geretourneerde inlegzolen in ontvangst heeft genomen, ontvang je gegarandeerd binnen 14 dagen je geld retour.

Ik heb mijn inlegzolen elders gekocht.
Volg de retourprocedure van de desbetreffende aanbieder.